• ontwerp en invoering balanced scorecard • interimmanagement • aansturing bbi-cyclus • herstructurering en verbetering programmabegroting • ontwikkeling prestatie-indicatoren • ontwikkeling financieel adviseurs • optimalisering maandrapportages • opzet en ontwikkeling planning- & controlafdeling • financieel advies rondom een gemeentelijke herindeling • opleiding Besluit Begroten en Verantwoorden (BBV) • afstemming subadministraties •
opzet ketengerichte aanpak
• ketensamenwerking • herstructurering rekeningschema • opzet investeringsrapportages • rapportage personeelskosten • implementatie en ondersteuning bezuinigingstrajecten • coaching medewerkers • inrichting p&c-afdeling • werving en selectie • opruimen stelposten • voorbereiding en ondersteuning controlgesprekken • toetsing Financiële paragraaf college- en raadsvoorstellen • rekenkameronderzoek •

|
Hier treft u een aantal voorbeelden aan van opdrachten die Stan Megens met succes heeft vervuld:
Gemeenten Lith - Oss (2008 - 2009)
|
Integratie van de ambtelijke organisatie van Lith met die van Oss vooruitlopend op een gemeentelijke herindeling op 1 januari 2011
|
Resultaten: |
• |
Overgang en plaatsing van nagenoeg alle medewerkers van de gemeente Lith bij de gemeente Oss |
• |
Dienstverleningsovereenkomsten tussen de gemeente Oss en Lith |
• |
Continuïteit in de dienstverlening en ondersteuning van het bestuur in Lith |
• |
Geharmoniseerde verordeningen en reglementen zodat de gemeente Oss haar werkzaamheden voor Lith rechtmatig en efficiënt kan uitvoeren |
• |
Budgetoverheveling en afspraken rondom budgetbeheer en kostenverrekening in overeenstemming met de dienstverleningsovereenkomsten |
• |
Overeenstemming tussen provincie en gemeente rondom de verkoop van een aantal grondexploitaties
|
Gemeente Nijmegen (2007-2008)
|
Verbetering van de ondersteuning van programmateams vanuit de financiële functie
|
Resultaten: |
• |
Aantoonbaar eenduidigere maandrapportages |
• |
Maandrapportages worden voortaan op tijd aangeleverd |
• |
Ondersteuningn aan de voorkant doordat financieel adviseurs een deel van hun tijd op de werkplek van de klant werken |
• |
Betere taakverdeling tussen de financiele afdeling en de control-afdeling |
• |
Minimale afwijkingen tussen prognose en resultaat bij de jaarafsluiting
|
Hoogheemraadschap van Delfland (2007)
|
Opzet en implementatie van de maandrapportage van team belastingen
|
Resultaten: |
• |
Eenduidige rapportage op basis van de Business Balanced Scorecard beschikbaar voor 3 managementlagen |
• |
Zowel financiële als niet-financiële indicatoren in 1 overzicht |
• |
Normering van resultaten
|
Gemeente Nijmegen (2004)
|
Herstructurering begroting afdeling Openbare Ruimte na reorganisatie
|
Resultaten: |
• |
1 begroting voor de afdeling openbare ruimte zonder ingewikkelde verrekeningen tussen interne opdrachtgever en opdrachtnemer (omzet € 60 mln. per jaar) |
• |
Opruiming van vele stelposten en invulling van bezuinigingsopdrachten |
• |
Opzet van een eenduidige maandrapportage ter ondersteuning van de controlgesprekken tussen opdrachtgever en –nemer |
|